Monday, February 14, 2011

sahabat maya

Assalamualaikum dan selamat hari isnin ;)


ya, seperti yang aku janjikan dulu, aku dah kembali. maaf, tinggalkan alam maya sebentar. bukan. aku bukan lari macam korang fikirkan. aku cuma berehat. badan perlu time break. penat sangat barangkali. sekarang aku dah 60% recover. alhamdulillah.


terima kasih kalian atas segala sokongan.
kata-kata korang buat aku kuat dan tabah.


*senyum*

*senyum lagi*


rasa lama bibir tak dilerekkan. mereka mahu aku yang lama. ya, korang. tunggu, aku perlu masa. sedikit lagi masa dan aku akan pulih seperti sedia kala. nadiah yang kau kenal dulu tu. yang senyum sentiasa walaupun korang tahu aku senyum palsu. haha. korang memang memahami aku. jadi, boleh faham aku lagi sikit. aku perlu masa. aku harap sekejap je. tak mahu lama-lama.

40%, tolong datang segera. aku penat dah asyik pegang dada je pura-pura katang.


*tunduk*



terbayang wajah-wajah sahabat dengan kata-kata mutiara

*tunduk*

*pejam mata tahan air mata*


zahera shahera ;


Nafas aku tersekat di tusuk tombak
yang aku harap dapat beri perlindungan untuk aku.
Aku perlu kau, nyawa.

-Nadbs 1200 am


Jantung hati.

Kau kena kuat.
Biar sepuluh tombak yang tusuk kau.
Biar setepat mana tombak itu dihala.

Aku ada.
Aku tetap akan ada untuk kau.
Boleh kau pacak dalam otak kau sekarang?

Sayang,

Aku rasa sakit yang kau rasa.
Aku rasa bahagia yang kau rasa.
Kerana cuma itu satu cara yang aku boleh buat.
Untuk kau.

Aku selalu ada untuk kau.
Aku tak pergi jauh.
Dan aku masih tegap di sini.
Untuk kau, nyawa aku.

Kalau bahu aku yang kau mahu.
Kalau semangat aku yang kau mahu.
Seru aku.
Aku pasti datang untuk kau.

Aku sayang kau, Nadiah Baharum Shah.




nur dina athia ;

Kusangkakan panas berpanjangan
Rupanya gerimis, rupanya gerimis mengundang
Dalam tak sedar ku kebasahan

Pernah juga kau pinta perpisahan
Aku sangkakan itu hanyalah gurauan
Nyata kau
serius dalam senyuman

Bukan sekejap denganmu
Bukan mainan hasratku
Engkau pun tahu niatku
Tulus dan suci
Senang benar kau ucapkan
Kau anggap itu suratan

Sikit pun riak wajahmu
Tiada terkilan

Hanya aku separuh nyawa
Menahan sebak di dada
Sedangkan kau bersahaja
Berlalu tanpa kata
Terasa diri amat terhina kau lakukan
Terasa diri amat terhina kau lakukan

Sia-sia kukorban selama ini
Jika kasihku, jika hatiku
Kau guris oh oh oh...
Dalam tak sedar ku menangis


yep, ini bukan lagu indie yang biase kau dengar..

ni lagu lame yang biase aku dengar..

tapi sama bukan..

seperti kisah dukamu..

bukan niat aku untuk mengingatkan kisah duka itu..

sekadar berkongsi duka..

kite sama..


tapi sesuatu yang pasti, mungkin dia ade alasan yang cukup kukuh untuk melakukan ini..

harap kau tabah, sahabat !


p/s: yang aku bold itu, yang aku rase berlaku seratus peratus..



wan husna ;

thats just it? sumpah loser.



nur hashimah ;

bestfriends are forever nad, boyfriend sekerat jln je. :)



siti suhailah ;

satu kali kau robek hati kawan aku , aku akan cuba robek hati kau sama macam kau pernah buat.



fazrin zifa ;

sabar. guys always like that. u have friends that always support you.



nur asifa ;

berhati-hati, tapi jangan takut untuk jatuh lagi, kerana setiap kali awk bangun, that is the greatest glory! :)

jatuh memang menyakitkan. dan inilah kehidupan. jatuh bangun memang lumrahnya. tidak ada yang indah belaka. bangun sesuatu yang mesti, setiap kali awk bangun, awk rasa kuat, dan berjanji pada diri untuk tidak jatuh dalam 'lubang' yang sama lagi :)

buat ape malu dengan diri sendiri, menangis, jangan sakitkan diri sendiri. jgn 'hukum' diri awk sebab org lain :)



nurul madihah ;

kat universiti nanti lain, nad. jangan sedih-sedih.



adib akmal ;

lain kali, kalau suka, jangan declare. rapat-rapat je. sebab kalau declare, lelaki cepat bosan. tunggu je sampai masa tiba.



ahmad firdaus ;

good girls only for good boys. he didnt deserve you.





maaf, kalau ada tertinggal. aku hargai. terima kasih.


*tunduk*


tapi aku, sedikit bebal. apa yang korang cakap, aku selalu ada jawapan tersendiri yang aku tak lafazkan. kalau aku tak degil camni, mungkin aku boleh cepat sembuh, kan? baiklah, aku cuba slow down pada sikap degil aku.




4 comments:

Afiqah Anwar said...

awak dah lupe saya ke?
tak bitau sy pon pasal ni.hurm.

nadiahbs said...

bff sayang, sy nak bitau awk. tapi sy igt ke kite akan hangout dlm mase terdekat ni. so, i thought of telling u secare live. haish. sumpah sy tak lupe awak ok.

didiey zakaria said...

i miss hanging out with my gfs because i have a bf. this is cliche but you're still young, have fun with ur gfs first esp bila zaman uni, trust me sometimes i want to leave my bf for my gfs. i cnt stand them having fun without me. chill x)

nadiahbs said...

thanks ! yes, u're totally right. my gfs r my everything :)