Thursday, February 24, 2011

saman dan si biadap.

i was a bit not in the mood early this morning. i have no idea why. but i just dont feel like talking to anyone. my dad talked to me and i just keep silence. but i'm actually response to what he said. cuma i response dalam hati jelah. i balas what he said tanpa keluarkan suara. haha.

then, abah suruh i pergi bayarkan saman di kat balai polis. gilak kot beratur. takde lah panjang mana. tapi lama gila kot tunggu. macam tak bergerak je =.= setiap orang tu ada la dalam 15 minit berurusan. pfftt. dah lah takde mood, kena tunggu lama pulak tu. haih.

and bila turn the person in front of me, tiba-tiba je orang tu macam biadap. i was like what the hell. ini lah sedikit sebanyak yang saya dapat dengar conversation mereka.


si biadap : saya nak check saman ada ke tak.
akak polis : okay. nak no ic.
si biadap : hurm, takpe lah. amik no plat jelah.
akak polis : kasi no ic.
si biadap : ni saya nak check kan untuk mak saya.
akak polis : yelah, bagilah no ic mak awak.
si biadap : mana lah saya ingat no ic mak saya ! *tetiba je marah n kuatkan suara*
akak polis : tak payah lah marah-marah. saya cuma mintak je.
si biadap : yelahh, saya nak kasi no plat kan tadi suruh check. penat dah tunggu ni.
akak polis : janganlah berlagak pulak kat sini. *tinggi kan suara jugak*
si biadap : bukan berlagak ! saya datang sini nak bayar lah ! *melenting lagi*



lepas tu, bila dah check saman semua and polis tu bagitau berapa kena bayar, ada hati pula si biadap tu nak minta discount =.= dah la marah-marah tadi, pastu tetibe nak mintak tolong kurangkan harga. banyak cantik muka hang. -____-

tapi lepas tu, i'm not sure whether polis tu kasi discount ke tak. pffftt.
gila betul. ada pulak muka nak minta discount lepas biadap kat orang. attitude memang terbaik lah wa cakap sama lu.

at first, saya terkejut jugak lah bila lelaki tu melenting tak pasal-pasal. tapi surprise surprise, selepas kejadian itu, saya terus lah berfikir and membuat pemerhatian dan analisa sendiri di kepala tentang attitude dia and terus, puffff....my mood is ON. haha. terus je ada mood. *i know, i know, macam takde kene mengena pun*

lepas tu, terus saya bercakap seperti biasa :) maybe sebab bila jumpa and nampak attitude orang yang ntah pape tu, terus bermuhasabah diri. daripada bengang kena tunggu beratur lama-lama *lebih 30 minit tunggu kot*, at last saya cool je sampai lah sekarang HAHA.

No comments: